.comment-link {margin-left:.6em;}

Alla vill ha en bättre framtid

Jag är en nyfiken person som är intresserad av allting omkring mig. Jag vill ständigt uppleva nya saker och nya platser. Allt ska vara effektivt och gå framåt. Annars blir jag rastlös. Alla intryck har gjort mig erfaren. Det var vad jag svarade på en anställningsintervju en gång: att min ambition i livet var att bli en erfaren pensionär.

09 februari 2010

Aktiverad pacifist

Jag är lite passificerad måste jag erkänna. Det finns saker som jag borde göra men som jag inte känner för att ta tag i. Istället har jag som vanligt sett till att ha hur mycket annat att göra. Jag har hoppat på några kurser på universitetet. Nåja, det är väl bara en kurs som jag går men jag sökte ett gäng utifall att. Det är ingen kurs som jag egentligen har någon nytta av och det är lite väl krävande för att bara vara en strökurs. Om jag inte klarade den första tentan så kommer jag inte satsa på att skriva om den. Samma sak med de kommande tentorna. Det som är intressant med kursen är de annorlunda vyerna man får på världen (jag har studerat ämnet x antal poäng tidigare så det är inget nytt) och en veckas studieresa till whiskyns rike och de mystiska öarna.

För ett par veckor sedan köpte jag en iphone. Oturligt nog blev min ordinarie telefon stulen och då jag inte ville byta nummer så fick jag köpa en ny billig telefon. Usch - tycker inte om Sony Ericsson. Hade det blivit lite lägligare i tid så hade jag kunnat köpa iphonen hos min ordinarie operatör 3, men ca 5000 kr dyrare. Nu har jag jejlbrejkat den installerat backgrounder och låst upp den. Smidigt att kunna köra IP-telefoni på mobilen och andra program samtidigt. Jag har dock ännu inte börjat använda den till vardags. Först ett siliconhölje och repskydd till den.

Etiketter: , , ,

0 Påpekanden:

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker