.comment-link {margin-left:.6em;}

Alla vill ha en bättre framtid

Jag är en nyfiken person som är intresserad av allting omkring mig. Jag vill ständigt uppleva nya saker och nya platser. Allt ska vara effektivt och gå framåt. Annars blir jag rastlös. Alla intryck har gjort mig erfaren. Det var vad jag svarade på en anställningsintervju en gång: att min ambition i livet var att bli en erfaren pensionär.

02 maj 2010

CSN egen affärsidé

Jag blir så häpen över CSN – att de uppenbarligen måste ha tagit in konsulter för att medvetet försämra sin kundservice så att de kan tjäna så mycket pengar som möjligt i ränta och avgifter. Har man flera lån måste man betala in till massa olika konton och betalar man till fel konto måste de"Enligt lag /.../dessutom ta ut en påminnelseavgift på 200 kronor". Det har inte jag drabbats. Jag har för avsikt att betala av lånet fortare än planen. Det vill givetvis inte CSN så de justerar automatiskt ned inbetalningsbeloppet som dras via autogiro så att jag på årsbasis inte ska betala mer. Denna månad blev det bara 40 kr. Tänk om ett vanligt kreditinstitut skulle göra så på en kortskuld. Förra månaden betalade han hela skulden så den här månaden får han bara betala lägsta möjliga 100 kr så att vi tjänar ränta och avgifter på att han utnyttjar krediten.

SLs kontrollanter visade den 1:a maj på vilken sida de står genom att ha en riktad kontroll på demonstranter, mig kollade de inte då jag inte var på väg till någon demonstration. Bevisligen är de väl anhängare av Mussolini idéer om en auktoritär stat.

Etiketter: , , ,

0 Påpekanden:

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker