.comment-link {margin-left:.6em;}

Alla vill ha en bättre framtid

Jag är en nyfiken person som är intresserad av allting omkring mig. Jag vill ständigt uppleva nya saker och nya platser. Allt ska vara effektivt och gå framåt. Annars blir jag rastlös. Alla intryck har gjort mig erfaren. Det var vad jag svarade på en anställningsintervju en gång: att min ambition i livet var att bli en erfaren pensionär.

06 maj 2009

ungdomlig, pinsamt beteende

Det är allltid lika roligt att låta folk gissa hur gammal jag är. Igår blev det ett nytt rekord när en på fullaste allvar gissade att jag var 20 år. Han hade ”känt” mig i ca 15 minuter och av sammanhanget, mitt sällskap, kommit fram till en rimlig ålder. En annan gissade på 25 år. Det är kring 25-27 jag har hamnat på de senaste åren. Tänk vilken åldersnojja jag skulle få om folk helt plötsligt skulle börja gissa på 40 år ! :(

Igår var vi ute på middag med efterföljande utgång och jag lät en kurskamrat sova över hos mig. I morse vaknade vi av att en lärare och skolsekreteraren ringde runt till alla i klassen som uteblivit från en informationsdag. Ännu en sak som gör mig otroligt trött på skolan. Det är inte grundskolan vi går i utan en frivillig vuxenutbildning. Skolan tyckte det var ett "pinsamt beteende" att det var så få från våran klass närvarande och det är ju minst lika pinsamt beteende från skolans sida. Informationen har vi haft varje termin, dvs det skulle vara fjärde gången – med samma innehåll.

Etiketter: ,

0 Påpekanden:

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker