.comment-link {margin-left:.6em;}

Alla vill ha en bättre framtid

Jag är en nyfiken person som är intresserad av allting omkring mig. Jag vill ständigt uppleva nya saker och nya platser. Allt ska vara effektivt och gå framåt. Annars blir jag rastlös. Alla intryck har gjort mig erfaren. Det var vad jag svarade på en anställningsintervju en gång: att min ambition i livet var att bli en erfaren pensionär.

19 december 2014

Existensminimum ?

1500 kr per månad nämnde jag i förra inlägget. Det är långt under existensminimum, men jag är bra på att snåla när det är tvunget. Har bara slösat på 1000-lapparna, inte 1-kronorna de senaste månaderna. Därför känns det skönt att renoveringarna i etapp 1 börjar bli klara.
 

Diagram från konsumentverket, den ena med typiska utgifter för en genomsnittlig person som mig den andra baserad på mina verkliga kostnader. I övrigt ingår avbetalningar, andra skulder, mat, hygien och hushållskostnader. I boendekostnader även fritidshuset. Senaste tre månaderna har jag haft mat och hushållskostnader på under 1000 kr/mån. Julskinkan står för ca 7 % av de kostnaderna.

Etiketter:

0 Påpekanden:

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker