.comment-link {margin-left:.6em;}

Alla vill ha en bättre framtid

Jag är en nyfiken person som är intresserad av allting omkring mig. Jag vill ständigt uppleva nya saker och nya platser. Allt ska vara effektivt och gå framåt. Annars blir jag rastlös. Alla intryck har gjort mig erfaren. Det var vad jag svarade på en anställningsintervju en gång: att min ambition i livet var att bli en erfaren pensionär.

03 januari 2012

Ny framtid ?

Satt och läste en PDF som jag hittade på internet om källsortering. Det är lite fascinerande att läsa att man ska slänga en fotoblixt tillsammans med mineralullsisolering och gipsskivor, även bestick ska slängas direkt till deponin. Om jag har en krokig gaffel eller en tuss med stålull så ska jag gå ned till grovsoprummet med dem. Engångstallrikar ska slängas i komposten och kuvert ska eldas. Ben är organiskt avfall – är det bordsben de menar ? Vad är korrekturläsning ?

Idag var jag på en internetdejt igen, bra länge sedan senast. Hon var ungefär som förväntat, men lite reserverad och mindre snygg, men mysig. Får se om hon hör av sig, jag kommer troligen inte göra det. Men man vet aldrig hur jag smälter henne.

På jobbet har det varit lite enformigt på senaste tiden. Äntligen har jag fått börja med något som varit anledningen till att jag över huvud taget sökte mig till branchen. Energieffektiviseringar. Att få en byggnad att minska sin oljeanvändning med 20 kbm per år eller rent av byta till pelletseldning och minska de rörliga kostnaderna med 375 000 kr per år, eller 80%. Att man tappat den direkta miljökontakten och den intellektuella närheten är väldigt tråkigt. Det kan göra att jag i höst söker mig till någon annan arbetsgivare.

Mitt mål om att minska mina fasta kostnader med 1000 kr per månad kommer jag inte klara. Däremot har jag löst CSN-lånet för tredje gången gillt. (Hoppas jag).

Väntar med spänning på år 2011 års värden så att jag kan räkna ut koldioxidvärdet. Jag vet att jag sänkt rejält, men vet inte vad jag hamnade på.

Etiketter: , , ,

0 Påpekanden:

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker