.comment-link {margin-left:.6em;}

Alla vill ha en bättre framtid

Jag är en nyfiken person som är intresserad av allting omkring mig. Jag vill ständigt uppleva nya saker och nya platser. Allt ska vara effektivt och gå framåt. Annars blir jag rastlös. Alla intryck har gjort mig erfaren. Det var vad jag svarade på en anställningsintervju en gång: att min ambition i livet var att bli en erfaren pensionär.

10 december 2011

Tapetserat


Idag tapetserade jag för första gången. Måste erkänna att jag kunde ha valt en enklare tapet. Mönsterpassning och papperstapet som ska limmas på tapetbord och svälla en stund innan. I hallen satte jag upp tapet som räcker med att stryka lim direkt på väggen – easy up.
Det tog några timmar. Blev lite orolig att det inte skulle räcka, särskillt när jag råkade riva sönder en våd och bara fick ut två våder från första rullen. Totalt behövde jag 5,5. Som tur var kunde jag använda den sönderrivna till halvvåden. Mönsterpassningen stämde. Nu har jag lärt mig detta också. Det enda var, och det upptäckte jag som tur var först när allt var klart, att jag satt
tapeten upponer. Nu spelar inte det någon roll och det kommer inte synnas så mycket när jag får upp hyllan och annat på väggen. Bara nya kylskåpet kvar och lite lister, hyllor och krokar sedan är jag helt klar. I hallen kom som sagt tapeten upp och ett nytt golv ska läggas. Det har jag redan köpt.

1 Påpekanden:

At 13 december, 2011 13:44, Anonymous Anonym säger...

Hejsan,
så härligt att tapetsera! Det skulle vara roligt om du vill visa upp ditt projekt på Byggla.se. Är du intresserad kan jag erbjuda en morot. Vi har även en golvtävling och en jultävling som pågår just nu. Maila mig på vendelabyggla@gmail.com så berättar jag mer!
/Vendela

 

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker